Deel deze pagina

TwitterFacebookLinkedIn

Facts & Figures

Architect
  • OCS+ Design Studio
Realisatie
  • 2019
Omvang
  • 250
Medewerkers
  • 12
Geleverde service
  • Concept
  • Design
  • Realisatie

State of Football

Nadat State of Football ruim vijftien jaar geleden zelf een pand heeft laten bouwen en daar jaren als organisatie heeft kunnen groeien, krimpen en opnieuw heeft kunnen groeien, was het nu tijd voor een nieuwe werkomgeving. Een omgeving waarbij werknemers van State of Football nog beter gefaciliteerd worden in hun werk.

Activiteitgerichte omgeving

Voorheen was het mogelijk om in elke uithoek van het kantoor verschillende producten, veelal creaties van State of Football zelf, tegen te komen. Dit gaf enerzijds een goed beeld van het werk dat State of Football creëert, anderzijds zorgde dit ook voor het ontbreken van een bepaalde visuele rust. Daarnaast faciliteerde de grote en ruime bureaus dat een werknemer over het algemeen altijd aan zijn bureau werkte. Deze bevindingen gaf OCS+ de uitdaging om binnen hetzelfde vloeroppervlak een dynamische, activiteitgerichte omgeving te creëren waarbij de merkidentiteit van State of Football bewaakt werd.

Dit heeft zich uit vertaald in een concept waar medewerkers actief gestimuleerd worden om te bewegen binnen hun werkomgeving. Door oplossingen aan te bieden op het gebied van akoestiek, samenwerken en focus werken krijgt elk individu de kans om gedurende dag zelf op zoek te gaan naar de ideale positie om te werken. Het toevoegen van extra overlegplekken aan de werkomgeving zorgt er onder andere voor dat er meer rust rond de bureaus wordt gecreëerd. Hierdoor worden akoestische problemen al vroeg in de kiem gesmoord.

Rust in de werkomgeving

Naast de implementatie van een nieuw werkplekconcept, is ook een deel van het logistieke proces opnieuw ingericht. In co-creatie met State of Football is naar een manier gezocht om meer rust in de werkomgeving te creëren. Het uitpakken van shirtjes, stalen en samples is vanaf heden gecentraliseerd op één locatie, hiermee wilt men een de situatie ontlopen dat op werkplekken onnodige materialen blijven liggen. De op maat gemaakte kasten waarin de samples opgeborgen en vertoond kunnen worden, veranderen tevens het beeld van een productieruimte naar de uitstraling van een luxe atelier. Daarnaast zijn de kasten gemaakt om standaard winkelrolrekken in te plaatsen, hierdoor is het een eenvoudig toepasbare applicatie.

Beleving

Typerend voor dit ontwerp zijn de subtiele kleurtonen binnen het totale design. De industriële stijl die vanuit de huisstijl van de organisatie komt is grotendeels gehandhaafd, maar de knallende kleuren van de producten geven de industriële ruimte een speelse twist mee. In combinatie met de juiste manier van display, maakt het geheel een uiterst inspirerende omgeving voor zowel de werknemer als bezoeker van het kantoor.

Om een optimale klantbeleving aan te kunnen bieden heeft State of Football samen met OCS+ een presentatieruimte ontwikkelt die qua inrichting eenvoudig aan te passen is op de klant. Door zowel analoog als digitaal kleine veranderingen te doen aan de ruimte, kan men een ruimte aanbieden die voor de klant als thuis voelt. Deze persoonlijke en bijzondere klantbeleving draagt bij aan het creëren van merkwaarde vanuit State of Football naar de klant toe.

Een van de grootste ingrepen die OCS+ heeft verricht in het nieuwe ontwerp is het ontwikkelen van een nieuw sociaal hart rondom de pantry. Door deze te vergroten en in te richten met een grote eettafel, ligt er een sterke focus om in de pantry het collectief binnen de organisatie te verbinden. Het wilt op deze manier het wij-gevoel binnen de State of Football versterken. Uiteindelijk komt het ontwerp neer op ‘less is more’. Door minder afleiding toe te laten binnen de werkomgeving komt de industriële architectuur beter tot zijn recht.

Meer weten over State of Football?

Back to top